Den lille havnen, like nord for Marbella, vil satse mer på shopping, restauranter og uteliv i «premium» klassen.
Selskapet «Cushman & Wakefield» har ekspertise fokusert på handel og eiendom i luksus-segmentet. De jobber for internasjonale merker blant annet innen retail som rådgiver og megler når de skal etablere nye butikker.
Meningen med det nye samarbeidet er at Cushman & Wakefield skal bistå Puerto Banús å forsterke sitt image og trekke flere luksusmerker innen retail og restaurant-bransjen til Marbellas mest kjente havn.
Selv sier Ignacio Acha, direktør for retail i Cushman & Wakefield sier Puerto Banús har store muligheter for kommersiell vekst. Og det er primært segmenter han kaller «luxury retail» og «Food & Bevergage» hvor han mener havnen kan utvikles videre.
Selskapet bisto «Golden Goose Deluxe Brand» i deres etablering i Puerto Banús i 2018.
Shopping i Puerto Banús, Marbella
Havnen har allerede et utall butikker som selger luksusvarer innen mote og tilbehør. Det finnes over 100 butikker i havnen og smågatene bak. Dior, Hermès, Louis Vuitton, Gucci, Dolce & Gabbana, Tom Ford, Bvlgari, Valentino og Jimmy Choo er noen av de kjente luksusmerkene med egne butikker Puerto Banús.