Omsetningen i butikkene i Valencia fylket gikk ned med 12% under sommersalget. Dette sammenliknet med tall fra 2009. Rundt 75% av butikkene som var med i analysen hadde forlenget salgsperioden og kommet med ekstratilbud for å øke omsetningen.
– Folk kjøper i stor grad bare det de trenger og søker etter lave priser, sier en butikkeier som var med i undersøkelsen.
Momsøkningen som kom i begynnelsen av sommeren kan også være en del av forkaringen selv om en rekke foretak ikke økte prisene i det momsen økte fra 16 til 19%.
Omsetningen i butikkene i Valencia fylket gikk ned med 12% under sommersalget. Dette sammenliknet med tall fra 2009. Rundt 75% av butikkene som var med i analysen hadde forlenget salgsperioden og kommet med ekstratilbud for å øke omsetningen.
– Folk kjøper i stor grad bare det de trenger og søker etter lave priser, sier en butikkeier som var med i undersøkelsen.
Momsøkningen som kom i begynnelsen av sommeren kan også være en del av forkaringen selv om en rekke foretak ikke økte prisene i det momsen økte fra 16 til 19%.