Gjennom det første halvåret i fjor mottok bilbransjen 2000 euro per bil i subsidier. Etter at de økonomiske tilskuddene tok slutt, falt bilsalget i privatmarkedet med hele 46,4 prosent.
I februar ble det kun registrert 66.120 salg av helt nye biler, opplyser El País. Dermed ble det i februar solgt 27 prosent færre biler enn i samme måned i fjor.
Arbeidsledighet, høyere renter, restriksjoner i lånemarkedet og dyrere bensin får skylden får at det stadig selges færre biler i landet. Det er først og fremst i privatmarkedet at bilsalget er blitt kraftig redusert.
Gjennom det første halvåret i fjor mottok bilbransjen 2000 euro per bil i subsidier. Etter at de økonomiske tilskuddene tok slutt, falt bilsalget i privatmarkedet med hele 46,4 prosent.
I februar ble det kun registrert 66.120 salg av helt nye biler, opplyser El País. Dermed ble det i februar solgt 27 prosent færre biler enn i samme måned i fjor.
Arbeidsledighet, høyere renter, restriksjoner i lånemarkedet og dyrere bensin får skylden får at det stadig selges færre biler i landet. Det er først og fremst i privatmarkedet at bilsalget er blitt kraftig redusert.