Spania dominerte

Publisert

Under Reiseliv 2011 på Lillestrøm dominerte Spanias Turistkontor og en rekke reiseoperatører samt andre med tilknytning til Spania med stor paviljong midt i messeområdet.

-Utstillerne på vår stand var fornøyd, men noen små justeringer er nok nødvendig, sier Karen Sand ved Spanias Turistkontor i Oslo til Spaniaposten.

Under Reiseliv 2011 på Lillestrøm dominerte Spanias Turistkontor og en rekke reiseoperatører samt andre med tilknytning til Spania med stor paviljong midt i messeområdet.

-Utstillerne på vår stand var fornøyd, men noen små justeringer er nok nødvendig, sier Karen Sand ved Spanias Turistkontor i Oslo til Spaniaposten.

De store droppet ut
Det var 480 utstillere fra 44 land som deltok på årets reiselivsmesse. Det mest merkbare var at flere store operatører ikke deltok på Reiseliv 2011. Blant annet droppet Star Tour, Apollo og Ving messa.

-Reiselivsmessa har utspilt sin rolle. Vi treffer flere kunder o på nettet, sier Leo Berbu, direktør hos Apollo i en kommentar.

Messe året rundt
For å ha en skikkelig stor stand under messa koster det minst en million kroner. Flere og flere synes at kostnadene ikke står i stil med det man får igjen.

-Sju av ti bestiller sin reise på nettet og 93 prosent av kundene våre søker informasjon på nettet. På nettsidene våre er det messe hele året, sier administrerende direktør, Christian Grønli hos Ving.

Av: Jon Henriksen

Likte du artikkelen? Meld deg på nyhetsbrevet og følg oss på Facebook!

Flere relaterte nyheter