Krisen i flybransjen gjør at SAS nå må kutte enda mer, Costa Blancarutene blir imidlertid ikke rammet av nedskjæringene. Leder for SAS Norge, Ola Strand, sier at bransjen er inne i en lavkonjunktur som resulterer i at det må kuttes, og at selskapet per i dag har alt for høye kostnader i forhold til driftsinntekter. Foreløpig er det bestemt at åtte fly skal settes på bakken, det vil si rundt 13 % av den totale flåten.
Krisen i flybransjen gjør at SAS nå må kutte enda mer, Costa Blancarutene blir imidlertid ikke rammet av nedskjæringene. Leder for SAS Norge, Ola Strand, sier at bransjen er inne i en lavkonjunktur som resulterer i at det må kuttes, og at selskapet per i dag har alt for høye kostnader i forhold til driftsinntekter. Foreløpig er det bestemt at åtte fly skal settes på bakken, det vil si rundt 13 % av den totale flåten. Følgene ruten opphører fra og med sommeren 2009: Napoli, Lisboa, Ibiza, Sevilla, Tenerife, Funchal, Malta, Bilbao, Chania og Athen.