Turistutviklingssenteret i Torrevieja var vertskap for presentasjonen av en ny utgave av «Nos vamos de Tapas», det populære helgetapas-initiativet som ble startet for mer enn ti år siden av Association of Hospitality Businesses of Torrevieja and Region (AETHC), ledet av José Ignacio Pastor, i samarbeid med byrådet i Torrevieja.
Denne 11. utgaven av «Nos Vamos de Tapas», som vil finne sted i to påfølgende helger: fra 21. til 24. november og fra 28. november til 1. desember, vil inneholde 20 tilknyttede etablissementer som tilbyr tapas, sammen med en drink, til spesialprisen 4,00 €.
Dette arrangementet, som er åpent for publikum, vil gi deltakerne en unik mulighet til å smake på tapas og oppleve det beste av lokal gastronomi, både tradisjonell og nyskapende.
Som takk for publikums støtte vil foreningen i tillegg arrangere utlodning av gaver blant de fremmøtte, noe som ifølge arrangørene vil «forsterke den festlige karakteren til denne gastronomiske begivenheten».
De tjue restaurantene som er med:
- Restaurante Club Náutico Torrevieja
- Bianco Sea Emotion
- Pepe’s Rice Shop
- El Rincón de las Jarras
- La Cantina Mat & Drikke
- Luz de Mar Restaurant
- Tapería El Teatro
- Jax Torrevieja
- Mat’s Burger
- Bar Po Rom Pom Pom Pom
- Casa Luchy Restaurant
- HB Torrevieja
- Luna Creciente Gastrobar
- Restaurant Metro y Pico
- Mullins Gastro Irish Pub
- La Esquinita
- Martinis Restaurant
- El Rincón Restaurant
- El Chiringuito La Mar de Bien
- La Mar de Bien
Før denne presentasjonen ble det holdt en smaksprøve av den første «Nos Vamos de Tapas»-konkurransen, et arrangement der 20 tilknyttede etablissementer som vil delta i initiativet i november, konkurrerte i to kategorier: Beste tradisjonelle tapa og Beste innovative tapa. Denne konkurransen er ifølge foreningens pressemelding sponset av Mahou og skal belønne kreativiteten og den gastronomiske kvaliteten til deltakerne.