Reiselivsmessen i Lillestrøm Reiseliv 2012, som gikk av stabelen 2.-4. mars, hadde en sterk Spania-dominans. Både det Spanske Turistkontoret i Norge og mange aktører både på Costa Blanca og andre steder i Spania var godt representert under messen.
Reiselivsmessen i Lillestrøm Reiseliv 2012, som gikk av stabelen 2.-4. mars, hadde en sterk Spania-dominans. Både det Spanske Turistkontoret i Norge og mange aktører både på Costa Blanca og andre steder i Spania var godt representert under messen.
Det fokuseres på sport og aktiv turisme på Spania-standen i år. I tillegg vil man rette søkelyset på litt mindre kjente sider ved Spania, som å vise at Spania er verdens største produsent av olivenolje (ref. siste utgave av Spaniajournalen). Det vil i den forbindelse bli arrangert tapaskurs og olivenoljesmaking. Det blir TV-kokken Christopher Sjuve som skal lære publikum mer om tapas. Det blir også underholdning. Musikerne Alex og Noel er hentet fra Madrid for å forlyste de besøkende med spansk sang og musikk.
Mange med egne stands
– De besøkende kan også delta i vår spennende fotokonkurranse og det er flotte premier til vinnerne, opplyser PR-ansvarlig ved Spanias Ambassade og Turistavdeling, Karen Sand til Spaniaposten.
Blant de mange som hadde egen stand og som kan relateres til Spania kan vi nevne: Ajuntament de L`Alfas del Pi, Ajuntament de Guardamar del Segura, Artico Coara Care, Sjømannskirken, Viajes Urbis, Fuerteventura Tourist Board og Malaga-Costa del Sol Tourist Board.
Mye underholdning
Underholdningsprogrammet på Reiseliv 2012 var mer omfattende enn tidligere. Det blir over 100 underholdningsinnslag fra fire scener i løpet av helgen.
– Vi forventet godt besøk på vår stand co1-50 og vi vet av erfaring at dette er god markedsføring av Spania, mener Karen Sand.
Tidligere har Reiselivsmessen blitt arrangert i januar, men den ble i år flyttet på grunn av et nytt og konkurrerende arrangement i Telenor Arenaen. Denne messen ble en suksess med over 40 000 besøkende, så det var knyttet spenning til hvor populært den tradisjonelle Lillestrøm-messen ville bli denne gangen.
– Vi er optimister og har stor tro på at dette blir god Spania-reklame, sa PR-ansvarlig, Karen Sand, i forkant av messen.
Av: Jon Henriksen