Den britiske influenceren Chloe Lopez har oppnådd målet sitt: å bli omtalt. Men hun har også fått mange i Spania til å hate henne etter å ha gått over streken med sine virale utfordringer.
Den unge kvinnen har som mål å tiltrekke seg oppmerksomhet på Instagram og TikTok og skaffe seg følgere for enhver pris ved hjelp av et kraftig grep som har blitt hennes signatur: videoer der hun etterlater det slitte undertøyet sitt på de mest uventede steder.
Lopez har så langt lagt igjen «donasjonene», som hun kaller dem, ved en bensinpumpe, mellom en pute og en ny madrass utstilt i en møbelbutikk, på et rekkverk utenfor en butikk, i en salgsautomat og til og med i lommen på en ny jakke i en butikk.
Men denne siste gangen har hun gjort Mercadonas kunder og publikum rasende ved å ta av seg det brukte undertøyet og plassere det på et brett blant flere brød med et bredt smil, uten å bry seg om at en kvinnelig ansatt som fylte opp hyllene rett bak henne, ikke la merke til hva hun gjorde. Rett til venstre for henne sto det en dispenser med plasthansker og et skilt som opplyste om at det er obligatorisk å bruke dem av hygieniske grunner når man håndterer brødet.
Men det som verre er, er at hun i to andre opplastede videoer (som tilsynelatende også er filmet i en Mercadona-butikk) opptrer i grønnsaksavdelingen, hvor hun leker suggestivt med squash og auberginer uten hansker, og i den andre videoen plasserer hun sine brukte truser på en hylle med nedkjølte og emballerte matvarer. Det er foreløpig ikke kjent hvilket Mercadona-supermarked eller hvilke Mercadona-butikker som var involvert i de usmakelige stuntene.
Internettbrukere i Spania har blitt rasende over den uhygieniske og respektløse gesten til denne «influenceren», og har oppfordret supermarkedkjeden til å iverksette tiltak mot henne. Den spanske supermarkedkjeden har på sin side bekreftet at de har overlatt saken til sine advokater.
Lopez, som har 175 000 følgere på Instagram og beskriver seg selv som «your fav brit», blir sterkt kritisert og kan bli saksøkt av Mercadona for å ha satt forbrukernes helse i fare med sin siste virale utfordring.