Ber om unnskyldning etter uttalelser i parlamentet

Publisert

Valencia-representant Pilar Sol (PP) har bedt om unnskyldning på nettsamfunnet Twitter etter uttalelser hun kom med i parlamentet mandag. I en debatt om sosiale stønadsordninger sa Sol at det var oppdaget tilfeller av trygdemisbruk og at årsaken kanskje var at familiene brukte pengene «til innkjøp av plasma-TV og andre uegnede ting».

Reaksjonene fra opposisjonen lot ikke vente på seg. En representant for PSOE kritiserte uttalelsen og mente at det var upassende å komme med slike bemerkninger når så mange av regionens innbyggere befant seg i en vanskelig økonomisk situasjon.

Regionspresident og partileder for PP i Valencia, Alberto Fabra, skal dagen etter ha kommet med en unnskyldning på vegne av partiet, der han betegnet uttalelsene som «svært uheldige».

Selv skriver Pilar Sol at hun har «maksimal respekt» for folk som trenger stønad og at den siterte saken handlet om et enkelttilfelle.

Likte du artikkelen? Meld deg på nyhetsbrevet eller følg oss på Facebook! Føler du deg generøs, spander gjerne en kaffe på redaksjonen?? 🚀☕ Takk!

Forsikring av leiebil i Spania?

Spørsmål om forsikring av leiebil i Spania er et tema som går igjen blant nordmenn som leier bil i Spania. Mange er usikre på hva "standard" forsikring inkluderer og...

Nyttig å vite:

Relevante nyheter