Markedsfører Marbella i Midt-Østen

Publisert

Marbella er mest populær i Spania for reisende fra Midt-Østen etterfulgt av Madrid og Barcelona. Spanske turoperatører deltok nylig på Arabian Travel Market i Dubai. Her ble det ble inngått avtaler om markedsføring av byen. Den økonomiske effekten av økningen i antall kjøpesterke turister forventes å komme Marbella til gode.

«I denne utgaven er vår støtte på institusjonelt nivå spesielt viktig fordi vi ønsket å offentliggjøre Marbellas utmerkelse som det beste europeiske reisemålet å besøke i 2024, noe som gjenspeiler vårt engasjement for kvalitet og fortreffelighet», sa ordfører Ángeles Muñoz, og la til: «Kommunen mottar flere turister fra Midtøsten, spesielt på grunn av de direkte forbindelsene til Malaga lufthavn, og målet vårt er å fortsette å jobbe på dette området for å konsolidere dette markedet.»

En delegasjon fra Marbella reiste til hovedstaden i De forente arabiske emirater, der de hadde mer enn 80 møter med agenter på messen, som i hovedsak dekker hele området som utgjør Gulf Cooperation Council (GCC), og som samler seks arabiske land (Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi-Arabia og De forente arabiske emirater). På grunn av den geografiske nærheten til Sørøst-Asia, India, Kina og Singapore har rådhuset også utvidet markedsføringen til disse landene, der det er lettere for dem å delta på dette arrangementet enn på europeiske reiselivsmesser.

På messen deltok også representanter for de største hotellene i Marbella, som Marbella Club, Don Pepe, Don Carlos, Boho Club, El Fuerte og Anfitrión. Messen ble holdt i Dubai World Trade Center, og Marbella deltok sammen med Turespaña og Turismo Andaluz.

Vil bryte med de vanlige sesongene

Et av de viktigste kjennetegnene ved turister fra Midtøsten er at de foretrekker luksus, noe som gjør Marbella til en av deres favorittdestinasjoner i Europa. De foretrekker imidlertid å reise om sommeren. «En av utfordringene våre med dette markedet er å bryte sesongvariasjonene og overbevise dem om at de også kan komme om vinteren. Sannheten er at alt reklamemateriellet vi har tatt med oss, har tatt slutt, og interessen har vært enorm», sier Laura de Arce, direktør for Marbella Tourism, og legger til: «Hotellene har klart å stenge bookinger for sommersesongen på denne messen», til tross for at denne turistgruppen har en «last minute»-profil.

De Arce påpekte et viktig møte med et byrå som organiserer alle ferier for offentlig ansatte i De forente arabiske emirater. «Vi kommer til å prøve å samarbeide med dem som et Marbella-merke. Reservasjonene vil da bli gjort av hotellene individuelt, men vår intensjon er at de skal velge vår destinasjon», sier de Arce, ettersom det vil være et stort volum besøkende som «vi vil prøve å spre datoene slik at ikke alle kommer på samme tid».

Likte du artikkelen? Meld deg på nyhetsbrevet og følg oss på Facebook!

Flere relaterte nyheter