Det er rekordmange utstillere med lokal tilknytning som deltar på årets Reiselivsmesse i Telenor Arena. Nordmenn er et viktig markedssegment for aktørene i det spanske markedet og derfor setter man kursen mot Norge 10.-12. januar. Totalt er det påmeldt hele 600 utstillere.
Det er rekordmange utstillere med lokal tilknytning som deltar på årets Reiselivsmesse i Telenor Arena. Nordmenn er et viktig markedssegment for aktørene i det spanske markedet og derfor setter man kursen mot Norge 10.-12. januar. Totalt er det påmeldt hele 600 utstillere.
Etter at reiselivsmessen på Lillestrøm stenge dørene overtok ny arrangør på Telenor Arena. Det har vist seg å bli en suksess og en viktig møteplass siden så mange ønsker å tilby sine tjenester.
Administrerende direktør i NHO Reiseliv, Kristin Krohn Devold er blant de som åpner messen. Krohn Devold vil sammen med flere andre holde innlegg under den faglige messedelen, som er på fredag formiddag.
Messen er delt inn i fire kategorier: Norge, Cruise, Spa og Den Store verden.
Av lokale bedrifter som deltar på messen i Telenor Arena kan vi blant annet nevne:
Albir Confort, Albir Garden Resort & Spa, Albir Playa Hotel, turistkontorene til Alfaz del Pi, Costa Blanca og Valencia, Spanias Turistkontor, Boreal Costa Blanca SL Real Estate, Den Norske Skolen i Rojales, Marianne Tours, Sana Sol, Vitaaltea, Panoroma Suites, Villajoyosa.
Den Norske Skolen i Rojales deltar alltid på denne messen og bakgrunnen er at det er en fin arena å rekruttere nye elever. Hotellene og de andre operatørene på Costa Blanca satser på å øke antallet norske turistdøgn, mens eiendomsmeglerne har tro på økt salg ved å vise seg frem i Telenor Arena.