Markedsfører seg mot det norske markedet

Publisert

Nordiske turister har en forkjærlighet for Alicante og har i årevis vært i toppen når det gjelder utenlandske besøkende til den livlige byen på Costa Blanca. Det er nettopp den store interessen for Alicante blant de nordiske landene som ligger bak byens ønske om å bedre markedsføre sitt tilbud overfor reiseklare nordmenn. Alicante Turismo, det lokale reiselivslaget, lanserte i forrige uke sin siste internasjonale kampanje Alicante – Perfect City Break under reiselivsmessen i Helsinki.

Nordiske turister har en forkjærlighet for Alicante og har i årevis vært i toppen når det gjelder utenlandske besøkende til den livlige byen på Costa Blanca. Det er nettopp den store interessen for Alicante blant de nordiske landene som ligger bak byens ønske om å bedre markedsføre sitt tilbud overfor reiseklare nordmenn. Alicante Turismo, det lokale reiselivslaget, lanserte i forrige uke sin siste internasjonale kampanje Alicante – Perfect City Break under reiselivsmessen i Helsinki.

Sist helg var representanter fra Alicante tilstede ved reiselivsmessen ”Reiseklar” i Grieghallen i Bergen for å markedsføre byen for nordmenn som ønsker seg en storbyferie med spennende gastronomiske opplevelser.
Messen hadde stor tilstrømning fra både barnefamilier og pensjonister, og var en flott anledning til å fortelle reiseglade nordmenn hva som gjør Alicante til favorittreisemålet til så mange nordmenn.
Tallene taler for seg selv. I fjor sommer tilbrakte tilsammen 31.261 svensker og nordmenn natten på et hotell i Alicante. Nordiske turister legger også igjen mer penger enn besøkende fra andre land. I gjennomsnitt bruker vi 126 euro per dag mens vi er på ferie i Spania.  Når det gjelder forbindelser til de nordiske landene fra Alicante har byen et utmerket flytilbud. Fra byen flyr du til 26 destinasjoner i Finland, Norge, Sverige og Danmark, og det norske flyselskapet Norwegian er det nest største målt i antall passasjer.
I løpet av 2013 har reiselivslaget i Alicante gjennomført flere kampanjer i de nordiske landene. I midten av oktober reiste blant annet representanter for byen til Sverige og Norge sammen med medlemmer av APHA, den lokale hotell foreningen. I fjor høst reiste også en rekke nordiske reisebyråer som spesialiserer seg på golfturer til Alicante for å bli bedre kjent med byen.
På messen deltok også Spanias Turistkontor, som gav de fremmøtte et inspirerende foredrag om pilegrimsvandringen til Santiago de Compostella.

Likte du artikkelen? Meld deg på nyhetsbrevet eller følg oss på Facebook! Føler du deg generøs, spander gjerne en kaffe på redaksjonen?? 🚀☕ Takk!

Forsikring av leiebil i Spania?

Spørsmål om forsikring av leiebil i Spania er et tema som går igjen blant nordmenn som leier bil i Spania. Mange er usikre på hva "standard" forsikring inkluderer og...

Nyttig å vite:

Relevante nyheter