Digitale tjenester fra rådhuset

Publisert

Fra og med 9. april lar rådhuset i Altea innbyggerne utføre en rekke tjenester digitalt og hjemmefra. I tillegg kan man bestille time på rådhuset via Whatsapp for de ærend som krever fremmøte.

De som «umiddelbart» trenger bosteds-sertifikat, «empadronamiento», kan f.eks. bestille time for det. Mange trenger nå dette sertifikatet i forbindelse med søknader om betalingsutsettelse på huslånet. De som vil reservere time på rådhuset kan sende en Whatsapp på 661 796 563.

Rådhuset oppfordrer også innbyggerne om å ta i bruk digital signatur. I den forbindelse har man utformet en guide som er ment å vise enkelt hvordan man installerer digitalt sertifikat i nettleseren. Med digital signatur kan man i Spania kommunisere med offentlige myndigheter online, inklusive signere for mottak etc.

Guide for installasjon av digital signatur.

Likte du artikkelen? Meld deg på nyhetsbrevet eller følg oss på Facebook! Føler du deg generøs, spander gjerne en kaffe på redaksjonen?? 🚀☕ Takk!

Forsikring av leiebil i Spania?

Spørsmål om forsikring av leiebil i Spania er et tema som går igjen blant nordmenn som leier bil i Spania. Mange er usikre på hva "standard" forsikring inkluderer og...

Nyttig å vite:

Relevante nyheter