Ryanair vil fly mellom Alicante flyplass og Barcelona, til tross for at de ikke bare får ha av- og påstigninger til fots, dette for å utnytte nedleggelsen av flyselskapet Spanair.
De vil i praksis ta over seks ruter fra flyplassen El Prat i Barcelona med destinasjonene Alicante, Stockholm, Hamburg, Bilbao, Menorca og München. Fra Barcelona vil de i tillegg øke aktiviteten til eksisterende destinasjoner.
Ryanair vil fly mellom Alicante flyplass og Barcelona, til tross for at de ikke bare får ha av- og påstigninger til fots, dette for å utnytte nedleggelsen av flyselskapet Spanair.
De vil i praksis ta over seks ruter fra flyplassen El Prat i Barcelona med destinasjonene Alicante, Stockholm, Hamburg, Bilbao, Menorca og München. Fra Barcelona vil de i tillegg øke aktiviteten til eksisterende destinasjoner.
Tirsdag 7. februar var det irske flyselskapet nok en gang i retten mot det spanske luftfartstilsynet Aena. Igjen argumenterte de for at bruk av landgang for på- og avstigning vil gi flyselskapet ekstra kostnader og redusere selskapets punktlighet og produktivitet.
Aena på sin side har argumentert for at bruk av landgang er nødvendig av sikkerhetsmessige årsaker.
Under rettssaken i byen Elche klarte ikke partene å komme til enighet, og Aena har uttalt at de ikke vet hva de kan gjøre for å komme til enighet med det irske flyselskapet. Dersom de ikke kommer til enighet vil Ryanair fra og med sommeren 2012 kutte rutene til Sevilla, Madrid, Palma, Santander, Pisa og Venezia.