Applikasjonen gjør det mulig for Torreviejas innbyggere å registrere alle hendelser de oppdager i forbindelse med renholds- og gatereparasjonstjenesten via mobiltelefonen.
Byrådet i Torrevieja har i samarbeid med ACCIONA implementert applikasjonen “CITY IN TOUCH” for å effektivisere gaterengjøringen, avfallsinnsamlingen og transporten i kommunen, samt vedlikeholdet av kysten, i tillegg til å samle inn hendelser på offentlige veier.
Disse kommunale områdene har jobbet sammen for å gjøre det til et felles verktøy, noe som gjør det enklere for brukeren. Vi vil fortsette å inkludere andre tjenester i kommunen i denne appen for å samle alle mulige hendelser som innbyggerne kan be om å få reparert eller utbedret i én enkelt applikasjon.
Innbyggerne kan nå rapportere en hendelse eller be om informasjon om følgende tjenester:
– Rengjøring av strender
– rengjøring av gater
– Henting av avfall
– Reparasjon av fortau og gangstier
– Reparasjon av asfalt og kjørebaner.
– Reparasjon av gatemøbler.
Gjennom denne applikasjonen gir byrådet og ACCIONA innbyggerne et verktøy som bringer tjenesten nærmere brukerne for å oppnå et renere og mer bærekraftig Torrevieja. Applikasjonen er gratis for alle kommunens innbyggere og kan lastes ned på både Android- og IOS-enheter.
“CTY in Touch” gjør det mulig for Torreviejas innbyggere å varsle om hendelser de oppdager i forbindelse med renovasjonstjenesten, for eksempel overfylte eller manglende søppelkasser, ødelagte søppelkasser osv. Når hendelsen er rapportert, vil innbyggerne til enhver tid kunne følge med på statusen til den er løst. I tillegg kan applikasjonen brukes til å finne de nærmeste søppelkassene avhengig av avfallstype, samt til å se nyheter av interesse for tjenesten. Applikasjonen gjør det også mulig å oppdage hendelser i det offentlige rom som skal repareres.
I seksjonen “Urban Waste Department” er det mulig å gi advarsler som f.eks:
Urban forsøpling (ekskrementer fra dyr, graffiti, flekker rundt beholdere eller søppelkasser og flekker på bakken).
Beholdere (skadet, overfylt, brent, forespørsel).
Søppelkasser (skadede, manglende, overfylte)
Søppel og beskjæring (ansamling i containerområdet, dør til dør eller ukontrollert dumping)
Annet (plakater og bannere, ugress på fortau, søppel, marint dyreliv og strand)
Deler av appen:
-Hendelser
-Kart over containere i appen
-Nyhetsseksjon der all informasjon, måter å be om tjenester på og overholdelse av tidsfristene som er fastsatt i forordningen, vil bli lagt ut. I tillegg til bevisstgjøringskampanjer som er i gang.